Igjen er jeg positivt overasket over Sarpsborg sin entusiasme for å få til et prikkfritt arrangement. Må spesielt fremheve Carl som ”sto av” turneringen for å jobbe i kiosken. Når dette var til diskusjon var min umiddelbare tanke at det var feil å si nei til turneringen grunnet kiosken, men i ettertid ser jeg at dette var i stor grad med å gjøre turneringen til en fantastis opplevelse for utøverne. Takk Carl.

Med få og store puljer med lang distanse ble det mye spill på alle. Dette resulterte også i en strøm av serier som vi ikke er bortkjemte med. Christopher Watts toppet det hele med en 141serie, som er høyeste serie noen gang gjort i NM/NC. Gratulerer Chriss.

Christopher vinner også til slutt gull, fortjent over Stig Dahl i finalen. Hyggelig er det å merke seg at både Stig (Kongsvinger) og Erik Dullerud (Dora) Tar henholdsvis sølv og bronse. Siste medaljen går til undertegnede.

Inntrykket er at deltagerne til de grader koste seg med konseptet om store grupper og lange distanser. Også det at turneringen strekker seg over 5 dager gjør at det både sportslig og sosialt ble et vellykket arrangement.

Til slutt retter vi igjen en stor takk til Sarpsborg Snooker som legger forholdene til de grader til rette for en fin sportslig opplevelse.

Knut Kvaal Pedersen
Turneringsleder