Sarpsorg har virkelig lagt seg i selen for å gjøre NM ”6reds” til en suksess. Et nytt bord og nye duker på 4, gjør at alt ligger til rette for et skikkelig arrangement.

Bagetter, hjemmelaget lapskaus, vafler og kjekke damer som serverer er også medvirkende til at helgen blir meget trivelig.

Snooker har endelig et alternativ til den ”vanlige” med 15 rød. ”6-reds” går for så vidt ut på det samme, men spenningen i framet varer omtrent til siste kule er nede.

Med 3 puljer a 6 spillere og en med 5 gjør at hele fredagen og lørdagen går med til kun puljespill. De 4 beste gikk videre til sluttspill på søndagen. Personlig tror jeg konseptet med større grupper er positivt i en sport der det ikke er divisjoner og avstanden fra topp til bunn er markant. I utgangspunktet får alle spille minst 4 matcher og alle er med hele fredagen og lørdagen.

Artig, er det at aldersforskjellen strekker seg fra 17 til 63.

16 spillere videre til sluttspill som er ren enkel cup.

Vi gratulerer medaljevinnerne Christian Johannesen med gull, Tore Skagestein sølv, Hermund Årdalen og Knut Kvaal Pedersen bronse.

Til slutt retter vi en stor takk til Sarpsborg Snooker som legger forholdene til de grader til rette for en fin sportslig opplevelse.

Vi sees forhåpentligvis på neste historiske turnering NM i snooker over 5 dager (Kristi himmelfarts helgen)

Knut Kvaal Pedersen