Førsteårssenioren frå Våler i Østfold har vunne to av to mulige turneringar i Noreg. I helga deltok han i den første Euro Tour turneringa for 2011 og viste heile Europa at han er i storform før EM som blir arrangert i Brandenburg, Tyskland 23. mars - 03. april.

Til sluttspelet frå vinnarsida
Kristoffer fekk WO i den innleiande runden og møtte Tron-Vidar Engebakk, Groruddalen BK (t.h) i den 1. runden på vinnarsida. Kampen var jamn fram til stillinga var 4-4. Då drog Tron-Vidar i frå med to parti før Kristoffer satte punktum og vann kampen 9-6. I 2. runde venta Chris Melling (GBR). Briten tok det første partiet men deretter var det Kristoffer som holdt leiinga. Kristoffer vann 9-7. Piotr Ostrowski (POL) var siste hinder før enkeltcupen og siste 32. Kristoffer vann kampen 9-4.

Første motstandar i sluttspelet var Valery Kuloyants (GER). Kristoffer parkerte tyskaren på stillinga 2-1, vann kampen 9-2 og var klar for 8-delsfinale mot Carlo Dalmatin (CRO). Ut i frå statistikken til EPBF har kroataren to 5. plassar som beste plassering (Portugal 2009 og Finland 2010). Dei spelte jamnt fram til 5-5 men derifrå tok Kristoffer dei siste fire partia og vann kampen 9-5.

I kvartfinalen venta britiske Scott Higgins. Higgins tok seg til sluttspelet frå taparsida etter å ha blitt slått over av Francois Cottance (FRA) i den 1. runden på vinnarsida. Higgins slo Radoslaw Babica (POL) 9-3 i runden før han skulle møte Kristoffer. 6-0 var stillinga før briten tok sitt første parti. Kristoffer vann kampen 9-2.

Nick van den Berg (NED) venta i semifinalen. Nederlendaren (t.h) har eitt gull, to sølv og sju bronse frå EM i tillegg til ei bronse frå VM. Kampen varte i litt over to timar og det var Kristoffer som tok det første partiet. På stillinga 7-7 tok van den Berg partiet og leia før Kristoffer svarte med å avansere, 8-8.

Slik gjekk det siste partiet
NICK LEGGER BORDET ÅPENT TIL KRIS !!!!!!

Kun 1 problem på bordet. det er shape på 5''ern som ligger noe kranglete til.

Dette skal være fullt mulig å spille ut. Iallfall om det ikke var hill hill i semifinale i eurotour.

Kris putter 1''ern og legger seg mørk bak 2''ern.

En feil som kun har med presset i arenaen å gjøre. Dette var ikke vanskelig i det helet tatt.

Mørk til 2''ern bak 5''ern mente jeg. Går litt fort i svingene her :D Han klargjør 2 vant forvant støt.

Han treffer !! Nick skal gjøre en god jobb for å klare å spille ut dette. Det ligger forholdsvis tricky til.

Nick spiller en safe til Kris. 2''ern er mørk.

Nick har puttet 2ern og har shape på 3ern.
5''ern ligger fremdeles vanskelig så dette er langt fra over.

Nick havner noe rart på 4ern og ser ikke fornøyd ut.

Nick putter 4ern og brekker opp 5ern. Men han treffer den midt i tryne og har ingen shape for putt !

Nick spiller safe. 5ern er lys, men ser ikke ut som den kan puttes. Hvis den kan puttes snakker vi i tilfelle om en lang tynn kutt.

Mulig kris kan også spille 5ern i vant og i hullet via 7ern. I så tilfelle blir det årets støt på hill hill.

Kris prøver forvant støtet og feiler. 5ern er lys til Nick men et langt støt hvor 7 og 8 ligger i veien for natural shape.

Nick putter og klinken i 7ern og har shape på 6ern :/ Dette ser ut til å være over.

NICK FEILER EN ENKEL 6 ER !!!!!!!!

6ern havner akkurat inntil 8ern og er ikke puttbar !!!! FYTTI GRISEN ER DET MULIG !!!!

Utrolig hva nerver kan gjøre med en altså!

Kris ser ut til å miste hodet og spiller 6ern dobbel og misser. Dette ser ut til å gå tilbake til Nick.

2 enkle baller igjen for Nick

Nick vinner 8-9 !

Kris tar Nick i hånden og takker for kampen.

Noe av det mest nervepirrende jeg har sett noengang.

Gratulerer til Kris for en sinnsyk prestasjon !!!
Referent: Lasse Høyvik // forum

Kristoffer er rangert som nummer 98 på den rullerande rankinglista til EPBF. Joakim Haugen, Oslo BK er den beste nordmannen med ein 94. plass (t.h).

Resultat frå Paris, Frankrike
1. Souquet, Ralf  (GER)
2. Berg-van-den, Nick (NED)

3. Mindrebøe, Kristoffer (Oslo)