Gjennomføringen av denne serien skjer ved at lagene møtes til kamper via direktesending på Skype, og dette er en nyvinning som Norges Biljardforbund er først i verden til å legge inn i en nasjonal turneringskalender. Serien er bygd opp med to møter lagene imellom gjennom sesongen, og likt som i ishockey vil det bli spilt sudden death - SD når kamper ender uavgjort. Det innebærer at hvert lag får ett poeng for uavgjortresultatet, og ett ekstrapoeng tildeles det laget som avgjør kampen til sin fordel i SD. Hvert lag består av fire spillere.

Rundens store overraskelse ble Svithun-Stavanger som slo den største av forhåndsfavorittene, Trondheim med 3-1. Hyllestad på sin side viste solid styrke og slo Tromsø med 3-1. Hyllestad med sine rundt 1500 innbyggere er en av Norges beste klubber når det gjelder ungdomsrekruttering og klubben har flere landslagsaktuelle spillere.

Kristiansund gjorde en god kamp og sikret sesongens første poeng i sin uavgjortkamp, 2-2 mot Haugesund. Haugesund har regjerende Norgesmester i 8-ball på laget, Malvin Bjelland. Også Oslo mot Strømmen endte 2-2, der Oslo var nok var regnet som en liten forhåndsfavoritt.

Grunnet misforståelser av reglement rundt SD ble begge uavgjortkampene avgjort på feil grunnlag. Uavgjort blir stående og lagene beholder hvert sitt poeng. Turneringsledelsen har derimot bestemt at SD skal sluttspilles i tilknytning til neste serierunde 17. februar, og i henhold til reglement. Endelig resultat der vil avgjøre hvilke lag som får ekstrapoeng.