d128.jpg

Aller verst hadde kanskje Malvin Bjelland det med rundt regnet 6 timer inne på toalettet natt til i dag. Allikevel rystet han gull og bronsemedaljør Andreas Roschkowsky. Malvin skulle ha avgjort kampen til sin fordel på 8-8, men feilet en enkel 6er. Det samme gjorde Roschkowsky, men som på utrolig vis ”griset” 8ern samtidig, puttet deretter 6 og 9 og vant med det 9-8. Ronny Oldervik kom ned til kamp, vant en knallhard match med 9-8 før han hastet tilbake til rommet og senga. Han holdes nå unna de andre spillerne i og med at han er midt oppe i elendigheten. Det hele skal ha startet med en russisk damespiller før finske Marika Poikkijokimåtte ta telling. Undertegnede lå i ett døgn alene på rommet og fartet i skytteltrafikk mellom seng og toalett, og kan underskrive på at dette er kjempetøft med oppkast, løs mage og feber med muskelsmerter. All honnør går til de andre i troppen som skaffet Mats et eget rom, og med det så har han så langt sluppet unna. Flere spillere i den belgiske troppen skal nå ha fått omgangssyken, og dermed kan vi vel kalle det for en epidemi, uten å måtte overdrive. Det vi nå prøver er å isolere de spillerne som er angrepet, og håper på at vi ser slutten på elendigheten.

Dagen i dag har dermed blitt ganske spesiell med spillere som holder god avstand til hverandre, andre nasjoner som ikke lenger sitter sammen med oss, og flere av spillerne har oppholdt seg på rommene sine i håp om å slippe unna. Smartest så langt har nok vært Kenneth Bendiksen som bor i en stor flott leilighet, og har kost seg med Snooker på TV og ”Vri Åtter” sammen med Geir Allan. Dermed har han unngått smitten, heldigvis!

Vi håper at vi fra i morgen av klarer å gjenskape noe av det ”trøkket” vi hadde i fjorårets EM, og med Ine, Vegar og Ronny på vinnersiden, og Line, Katrine, Malvin, Mats, Joakim og Kenneth fortsatt med i turneringene, er det heldigvis mye å glede seg til enda.

Tidligere foreslåtte aktiviteter som besøk til en enorm grotte i nærheten og fotball-landskamp mot Sverige er ikke pr. nå særlig aktuelt. Vi får bare medgi at vi er satt litt tilbake, men vi er langt fra utslått, og dermed krysser vi fingrene for friske og opplagte spillere fra i morgen tidlig…!