d3121.jpg

Etter å ha ristet av seg nedturen fra 14-1 turneringen er det tid for å sikte seg inn på 8-ball for de norske landslagsspillerne. Den turneringen starter med Ine Helvik kl. 09.00 søndag morgen. Som oppladning valgte vi ”høydetrening” noe vi har hørt virker godt i andre sportsgrener, og dermed satte vi kursen oppover fjellsiden i den lokale gondolbanen. Etter en ti minutters tid var vi fremme på 1575 meter og i utrolig flotte omgivelser. Som de friluftsmenneskene vi tross alt er, tok vi noen skikkelige magedrag av den friske luften, entret en ny gondol og gjorde vendereis tilbake til sivilisasjonen.

d3104.jpg

Det er ikke hele sannheten, for både Line og Ronny er av den barnslige sorten, så de tok svalestup ut i bakken hvor de tumlet nedover kast i kast. Etter det har dagen stort sett dreid seg om å ha det gøy.

d3108.jpg

Yngstemann i troppen, Mats, prøvde visstnok på et tidspunkt å overta Vegars ”nickname” - Unge Lovende. DET ville IKKE Vegar vite noe av. Som romkamerat til Mats måtte undertegnede selvsagt ta parti med Vegar, og etter litt frem og tilbake skal Mats heretter bare kalles – Unge Sovende! Gutten legger seg i ti-tiden og må ristes i gang for å rekke frokosten. Den som sover synder ikke – og dermed er han enkel å ha med å gjøre for oss reiseledere.

I kveld har vi hatt spillermøte og felles middag. Landslagssjefen har motivert spillerne for nye innsatser på den grønne filten, og Jørgen toppet møtet med å annonsere en ekstra utfordring. Spillerne til Nordic Challenge på Strømmen i mai er uttatt, så nær som en. Malvin og Joakim kjemper nå om den siste plassen.   Det vil bli distansene 8-ball og 9-ball, pluss landslagssjefens helhetsvurderinger, som til slutt avgjør hvem som kan iføre seg landslagsdrakten på ny i vår egen TV-turnering.

Med bakgrunn i den ufrivillige fridagen vi fikk i dag, blir også reisebrevet noe kortere. Spillerne har sett på sluttspillet inne i arenaen ispedd noen timers TV-titting på Eurosport og VM i Snooker. Er det nemlig noe som er bombesikkert så er det at det kan aldri bli for mye biljard!

Sportslig hilsen,
Rolf og Katrine, tekst og bilde