Totalt blir det 14 program + repriser, med sendestart høsten 2008. I Norge på Viasat SportN, i Finland, Sverige, Danmark, Estland, Latvia og Litauen på Viasat Sport 3.

I auditoriet i hotellet på den verdenskjente kollen er det akkurat plass til ett biljardbord og 140 tilskuere sittende i flere nivåer på tre sider. Arenaen er i følge landslagstrener Jørgen Sandman den beste han noen gang har sett for biljard, med helt optimale forhold for både spillere, publikum og TV. Rammen er med andre ord den aller beste. Nå gjelder det bare å sørge for fullt hus samtlige tre dager! Dette er vår store mulighet. Jo mer vellykket arrangement, jo større mulighet for gjentagelse!

Kom til Oslo, opplev stor biljard og bidra til å gi denne turneringen det lille ekstra som trengs for å løfte biljardsporten frem i lyset! Dvs på TV.

Vi kan tilby dobbeltrom med fullpensjon til 1190,- kr per pers per døgn på Holmenkollen Park Hotell. I tillegg til frokost, lunsj og 3-retters middag, inkluderer det fri bruk av svømmebasseng, badstue og fitnessrom, samt trådløst internett på hele hotellet. I kombinasjon med fridag(er), naturskjønne omgivelser og herlig vårvær i hovedstaden, bør dette være mer enn interessant for alle med biljardsporten i sitt hjerte. Kontakt forbundskontoret på biljard@biljardforbundet.no så fort som mulig!

Turneringen starter onsdag 30. april kl. 11.30. Finalene spilles fredag 2. mai og forventes ferdige kl 1700. Avslutningsvis blir det Wheelchair Challenge mellom Henke Larsson og vår egen Kenneth Bendiksen kl 17-18, samt trickoppvisning ved Henke.

Norges tropp (2 kvinner, 4 menn) er:

• K1: Line Kjørsvik
  • K2: Ine Helvik
  • M1: Vegar Kristiansen
  • M2: Roger Lysholm
  • M3: Mats Schjetne
  • M4: Beste plassering NM 9-ball

Forbundet dekker reise og opphold for sine deltagere. Det er ingen pengepremier, men garantert TV-tid på alle.

Litt detaljer på engelsk …(utdrag fra info sendt våre nordiske venner)

NORDIC CHALLENGE

The "Nordic Challenge" will be a unique event in many ways, starting out by the fact that the event really is produced for TV only, and therefore will not officially take place until such time that the broadcastings will start sometime in September of 2008. I will in the following try to give you as much information as I possibly can at this point in time. In case you would have any questions, please do not hesitate to contact me!

Event: "Nordic Challenge" – Name most likely to be slightly altered

Dates: April 30 – May 2, 2008

Place: Holmenkollen Park Hotel, Kongeveien 26, N-0712 Oslo, Phone +47 2292 2000, Fax +47 2214 6192, www.holmenkollenparkhotel.no.

The hotel is located around 300 meters above the city, with a fantastic view of Oslo and its sea inlet. Holmenkollen has an international flavor to it, which is further emphasized by the Ski and Biathlon events taking place as I am preparing this invitation.

Rates:
Single room including full board NOK 1.635 per person/night
Double room including full board NOK 1.190 per person/night
Single room including half board NOK 1.495 per person/night
Double room including half board NOK 1.050 per person/night
Single room including breakfast NOK 1.260 per person/night
Double room including breakfast NOK 815 per person/night

The full board includes a Norwegian breakfast buffet, a large lunch buffet in restaurant "Galleriet", and a 3-course Dinner in the same restaurant, free of charge and wireless Internet as well as free usage of the hotel swimming-pool, sauna and fitness center. Bearing in mind the costs in Norway we feel that this offer is very good!

Reservations: All reservations are to be coordinated with NB (see reservation form), no later than March 28, and the full payment is to be forwarded to the Norwegian Billiard Federation, BIC; DNBANOKKXXX, IBAN Number NO80 5146 0513 484, no later than April 21, 2008.

Venue: Auditorium A – There is room for one table only. The gallery covers three sides of the table, with a seating capacity of around 140 spectators. All the seating is elevated from the floor, in four levels.

Equipment:

Brunswick Gold Crown V, 254 x 127 with standard pockets

Simonis Cloth 860, Powder Blue for television purposes

Saluc Aramith Balls

Tournament:

16 Men, Single Elimination – a total of 15 matches to be played

8 Women, Single Elimination – a total of 7 matches to be played

Discipline:

Men: 8-Ball a race to 5 or 9-Ball a race to 7 (To be decided)

Women: 8-Ball a race to 4 or 9-Ball a race to 6 (To be decided)

Format:

Men: There are four players from each Denmark, Finland, Norway and Sweden. The four Danish players will play each other until one player remains (3 matches), the same goes for the Finnish, the Norwegian and the Swedish players, for a total of 12 matches. The players are to be seeded.

Women: There are two players from each Denmark, Finland, Norway and Sweden. The two Danish players will play each other for a spot in the semi-final. The same goes for the two Finnish, the two Norwegian and the two Swedish players, for a total of 4 matches. Before the semi-finals (2 matches) there will be a draw to determine who is playing who. The two winners will play each other in the final (1 match).

Rules: Irrespective of if 8-Ball or 9-Ball will be played, the WPA rules will be used. The tables will be tapped in order to facilitate that racking of the balls will be swift and equal to all players. Alternating breaks.

Time: The races are extra short in order to facilitate that the matches will not take longer than 1 hour as an average. This is not only the guarantee that we will be able to finish on time, but also a guarantee that we will be able to produce a product for TV that will be the best possible.

Schedule:

16:00-17:00 M15

17:15-18:00 Wheelchair Challenge

TV:

Denmark: Viasat Sport 3 reaches all households with parabolic antennas – the actual number of households that the channel reaches is not public. The 14 programs will be aired after September 1, on Saturdays at 11:00 pm with re-runs on Mondays at 8:00 pm.

Finland: Viasat Sport 3 reaches around 100.000 households. The 14 programs will be aired after September 1, on Saturdays at 11:00 pm with re-runs on Mondays at 8:00 pm.

Norway: Viasat Sport N reaches around 1,5 million households. The 14 programs will be aired after September 1, on Fridays at 20:30 pm with re-runs on Saturdays at midnight.

Sweden: Viasat Sport 3 reaches around 400.000 households. The 14 programs will be aired after September 1, on Saturdays at 11:00 pm with re-runs on Mondays at 8:00 pm.

In addition the programs will be shown on Viasat Sport 3 in Estonia, Latvia and Lithuania, and will in those three countries reach a total of around 840.000 households.