Tirsdag 22. januar er det premiere på det nye Sportsmagasinet på TV 2 Zebra. Programmet går hver tirsdag, og tar sikte på å vise den store bredden i norsk idrett. Sendingene vil gi økt rom for de 'mindre' idrettene som ellers ikke får så mye medieoppmerksomhet i Norge, som badminton, bordtennis, fekting, dans og biljard!

Sportsmagasinet spilles inn i et helt nytt studio på Idrettens Hus i Oslo, med reportasjer og innslag fra hele Norge. Første sending vil blant annet være viet norgescupene i rytmisk sportsgymnastikk og klatring, det blir reportasjer fra både seiling og telemarkkjøring.

Sportsmagasinet skal inneholde reportasjer fra ukens idrettsarrangementer, utøverportretter og talentpresentasjoner. I tillegg vil det også ha et innslag 'visste du?' der man presenterer en idrett, og det blir gjester i studio.

Programmet er et resultat av en avtale mellom de 15 særforbundene i Flerforbundsavtalen (FFA) og TV 2, og har som formål å synligjøre et større mangfold av idretter enn hva man får i de daglige sportssendingene.

Programledere er Camilla Wold Knudsen fra TV 2 og Øystein Lühr-Sæthre fra Norges Danseforbund.

Programledere i Sportsmagasinet

Camilla jobber i God Kveld Norge, og har blant annet vært programleder for Gullruten 2007. Øystein jobber på Idrettens Hus, men har også jobbet i TVRomerike, vært programleder for Viasat/SportN og kommentator i dans på TV 2 Zebra.

Programmet er produsert av Global TV-Production på oppdrag fra Flerforbundsavtalen (FFA) og TV 2.

Husk: Hver tirsdag kl 2220 på TV 2 Zebra: Sportsmagasinet