Forbundet har ansatt sin første landslagstrener. Jörgen Sandman har takket ja til jobben som landslagstrener for Norge og skal ha ansvar for uttak til- og oppfølging av alle landslag.

Jörgen er utdannet trener i regi av universitetet i Wien og har blant annet jobbet som professor ved NUPESU (The National University of Physical Education and Sports of Ukraine). Siden 1980 har han vært ansvarlig trener for flere landslag, samt en rekke enkeltutøvere. Hans merittliste som trener teller et flersifret antall EM- og VM-medaljer!

Jörgen har det siste 1 ½ året jobbet som utviklingskonsulent i Norges Biljardforbund, i tillegg til å være landslagstrener for Østerrike. Han vil nå endelig jobbe fullt og helt for Norge, som landslagstrener (50%) og som utviklingskonsulent (50%).

Kartlegging av aktuelle spillere til landslagsgrupper er i gang, og det vil innen kort tid gjøres uttakt til disse. Uttak til turneringer/mesterskap vil gjøres fra gruppene, som vil være større enn det antall spillere som skal sendes. Gruppene vil få oppfølging og samles et antall ganger per år utenom turneringsprogrammet. Det vil løpende være mulig å rekrutteres inn og å falle ut på grunnlag av innsats og resultater.

Norges Biljardforbund
Tine Heien Bjonge