Det skal konkurreres i alle 3 disipliner, 8-ball, 9-ball og 14.1, mens lag EM er omgjort til egen turnering - Nations Cup - og skal første gang spilles i 2007. Klassene er utvidet slik at flere land deltar og kvotene er utvidet slik at det bl.a. for herrer er startfelt helt oppe i 128 spillere. Det blir m.a.o. ennå hardere å hevde seg i toppen.

Damene og deltaker for klassen i rullestol, Kenneth Bendiksen, har vært klar en god stund. Powerpoolgirls’en består også i år av Line Kjørsvik, Iselin Herland og Ine J. Helvik

På herresiden har vi fått anledning til å vente med uttaket til NM 8-ball og NC 5 var ferdigspillt. Med forfall fra våre to toppspillere, Roger og Vegar, ble laget etter lange diskusjoner og skikkelig fight slik:
Matey "Matti" Ullah, Joakim "Jokke" Haugen og Rune "Bratlien" Bratbergsengen. 2/3-deler av herrene fra LILLEHAMMER. Det må være OL-effekten fra 1994, det var omtrent da disse guttene startet å spille.

Jokke ble forhindret i å delta i den siste NC 5, men hadde fått klarsignal fra Sportsutvalget om deltakelse i EM. Han skulle allikvel deltatt på den siste turneringen før EM og det er selvfølgelig meget beklagelig det som skjedde. Han får bot kr. 300 (slik regelen er for alle som uteblir fra turneringer i regi av Norges Biljardforbund) og en skriftlig korreks. Han har imidlertid lovet dyrt og hellig å trene hardt og mye før avreise til EM. Dette med oppkjøring før EM gjelder og selvfølgelig de øverige i troppen.

Line og Ine er jo som kjent i VM og nå og bør stille i bra form til EM.

Undertegnede og Ingolf deler avsvaret med Coachrollen med hver sin periode i det 12 dager lange mesterskapet. Knut Kvaalen vil også delta som co-coach og i sin funskjon som President representere nasjonene under diverse møter og samtaler for fremtidig satsning på poolsporten både her hjemme og internasjonalt.

Torstein TrickWik
Sportssjef