37 spillere fra flere kanter i landet fordelt på 5 damer, 12 seniorer og hele 20 juniorer møtte i helgen opp i Trondheim Biljardcenters lokaler for å konkurrere om de tre gjeve NM-titlene i den mest krevende pool-disiplinen 14-1.

I dameklassen vant storfavoritten Line Kjørsvik (BEX Biljardklubb) nok en NM-tittel etter å ha beseiret Iselin Herland fra Bergen med sifrene 100-75. Denne tittelen føyer seg inn i en allerede imponerende lang merittliste for Norges desidert beste kvinnelige pool-spiller. Bronsemedaljen gikk til Ine Helvik fra Svithun Biljardklubb.

Bjørn Strandhus fra Bærum plukket med seg gullmedaljen og norgesmestertittelen etter å ha vunnet med sifrene 100-78 mot Torstein ”Trickwick” Wik fra Trondheim. Bronsemedaljen i denne klassen gikk også til Trondheim v/ Ragnar Koch.

Det største feltet var likevel juniorklassen hvor det som nevnt stilte 20 spillere til start. Tittelen og gullmedaljen gikk til Mats ”Gulle” Schjetne fra Trondheim Biljardklubb mens Daniel Skaathun (Bergen Biljardklubb) tok med seg sølvet etter å tapt finalekampen mot Schjetne knepent med sifrene 91 – 100. Bronsemedaljør for juniorklassen ble Lars Wibe fra Steinkjer Biljardklubb.

Linker til fullstendige resultatlister:

Ytterligere opplysninger kan fåes ved henvendelse til Norges Biljardforbund. (biljard@biljardforbundet.no)

Vedlegg: Denne pressemeldingen i PDF-format